fredag 8 augusti 2008

Jag har gjort det igen...

Ännu en gång har jag vunnit på lotteri. Denna gång en miljon euro i ett nederländskt lotteri. Är det inte fantastiskt vilken tur man har! Jag tror att jag skall lägga ut numret på mitt bankkonto här på bloggen så slipper jag ju hålla på att skicka det till diverse lotterier hela tiden.
För övrigt pågår det visst något slag distriktsmästerskap i Kina just nu, vilket uppmärksammas av TV och radio så det är inte så mycket annat. Jag är måttligt intresserad av de där vintersporterna, så jag har inte tittat. Jag är liksom uppfostrad att inte intressera mig för idrott. Tittade man på sådant på TV så brukade min farmor säga:
- Det är väl inget att titta på när de hoppar diskus.
Eller också när något visades i slow motion:
- Om de sprungit lite fortare skulle de nog ha vunnit.
Fast hon gillade att se på när Stenmark "hôppa i backen". Men hon vågade inte titta för hon var så rädd att han skulle åka ur. Hon vågade inte ens titta på reprisen, för han kunde ju köra ut då även om han inte gjorde det från början.
Men jag uppsnabbade att svenska damlandslaget i fotboll förlorade mot värdlandet. Det var ju mycket märkligt. Jag tog nämligen del av försnacket och där var det ju i princip redan avgjort att Sverige skulle vinna. Även om man inte visste om det skulle bli med 7-0 eller 7-1.

Inga kommentarer: