måndag 4 augusti 2008

Så går ännu en måndag från vår tid


Det har varit en händelselös dag i mitt liv i dag. Brevbäraren hade med sig turlistan för loktaltrafiken i Borås som gäller från den 18 augusti. Det är ju bra att denna åtminstone kom i tid. Sommarturlistan, som gällde från den 15 juni, kom i mitten av juli. De förbättringar i trafiken som talats om har det inte blivit så mycket av med. Årets vinterturlista ser i stort sett ut som en kopia av förra årets.

Men annars har det inte varit så mycket. Fick i väg en del mejl som borde ha varit sända för länge sedan. Inte var det mycket på TV heller. Men jag såg i alla fall programmet om Hurtigruten. Det är nu bara ett avsnitt kvar och det är ju synd. Jag har njutit fullt ut av de här programmen eftersom jag i april förra året åkte Hurtigruten, för övrigt just med M/S Midnatsol. Dock inte med samma besättning som i filmen. Men Unnis havsörnssafari blev ett fast inslag och jag var också med på en sådan. Bildbevis redovisas härovan.

Det blir dyrt att se det där programmet för jag längtar oerhört efter en ny tur med Hurtigruten. Kanske till våren, fast det är ju mycket annat också man vill göra. Har i alla fall i dag tackat ja till en inbjudan till en studieresa till spa på Rügen, där olika spa-behandlingar ingår. Vad gör man inte för en studieresa?

Fast nu har jag tack vare vinsten i det spanska lotteriet fått pengar till fler resor. Det börjar röra sig med vinsten i dag. Jag såg nämligen att de redan har tömt mitt bankkonto för att få plats med alla pengarna.


Inga kommentarer: