fredag 15 maj 2009

Än hänger gubben med

I maj varje år brukar jag göra en årlig läkarundersökning för att se att inte blodtrycket blivit sämre. I dag var det den dagen. Jag ringde vårdcentralen prick klockan 8, knappade in mitt telefonnummer och blev uppringd 08.03 varefter jag fick en läkartid 10.15. Sedan höll lyckan i sig. Läkaren var något sen men undersökningen gick snabbt och till provtagningen kom jag in direkt. Så hela besöket på vårdcentralen tog 25 minuter inklusive provtagning. Inte dåligt, men lagom mycket för att jag skulle missa bussen hem klockan 10.40. Jag tog därför i stället en promenad genom vår vackra stadspark och åt en utmärkt lunch i Knalleköket. Tänk att det kan vara så skönt att promenera i Borås. Träffade också en trevlig hundvalp i stadsparken.

Läkarundersökningen då? Jo tack, det gick bra. Hjärtat slog som det skulle och blodtrycket var 150/70. "Jättebra" enligt läkaren. Så ni får nog dras med mig ett tag till... Om nu inte proverna visar något förstås. Kommer väl ett brev om ett par veckor.

Inga kommentarer: